Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Szkolenia z obsługi klienta i call center

Wydarzenia

Napisz do nas

Szkolenia z negocjacji - jak mogą pomóc w biznesie

Szkolenia z negocjacji - jak mogą pomóc w biznesie 

Umiejętności negocjacyjne przydają się w życiu codziennym, zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Jako istoty relacyjne komunikujemy się nawzajem w różnych sprawach, począwszy od tych błahych, a skończywszy na najważniejszych i strategicznych. Specyficznym rodzajem relacji są te biznesowe, czyli zawierane na polu zawodowym, prowadząc działalność gospodarczą. Na przestrzeni lat zauważono jak istotna jest dla powodzenia biznesu, umiejętność negocjowania z klientami i kontrahentami. To z kolei zaowocowało potrzebą doszkalania się z tego zakresu, a co za tym idzie organizacją tego rodzaju szkoleń z negocjacji.

Adresaci oferty szkoleniowej 

Oferta szkoleniowa z negocjacji skierowana jest przede wszystkim do osób, które na co dzień nawiązują relacje biznesowe. Są to przede wszystkim:
-       sprzedawcy,
-       handlowcy,
-       pracownicy odpowiedzialni za kontakt z klientem,
-       konsultanci,
-       przedsiębiorcy,
-       wszyscy pozostali, którzy chcą i potrzebują nabyć umiejętności z zakresu negocjacji handlowych.
Firmy zajmujące się organizowaniem tego typu szkoleń proponują szkolenia zamknięte i indywidualne, zakończone wydaniem uczestnikowi odpowiedniego certyfikatu, poświadczającego udział i nabycie umiejętności negocjacyjnych. Obecnie pracodawcy, prowadzący własny biznes, coraz bardziej są świadomi wartości posiadania w swoim zespole, pracowników wyszkolonych z zakresu prowadzenia negocjacji.


Dlaczego warto? 
Przedsiębiorca świadomy znaczenia umiejętności negocjacji dla rozwoju swojego biznesu, inwestuje w szkolenia z tego zakresu, gdyż przynosi to realne korzyści dla przedsiębiorstwa. W ostatecznym rozrachunku, wzrasta poziom zysku firmy, co przecież jest celem prowadzenia biznesu. Dobry negocjator to strateg, który dba o interes swojego przedsiębiorstwa. Co ważne, szkolenia z negocjacji wyposażają ich uczestników w wiedzę już na poziomie planowania negocjacji. Ten wstępny etap ma niebagatelne znaczenie.

Dzięki szkoleniu negocjator nauczy się dokonywać analizy swoich możliwości, potrzeb i ograniczeń, przygotowywać struktury samych negocjacji oraz analizować potencjalną strategię, jaką prawdopodobnie przyjmie druga strona negocjacji. Dobry negocjator to odpowiednio przygotowany strateg. W dalszej części szkolenia uczestnicy nauczą się profesjonalnych technik negocjacyjnych, które pozwolą na skuteczne i obustronne porozumienie. Ważne będą także psychologiczne aspekty negocjacji, mowa ciała, zasada asertywności, poszanowanie drugiej strony, a także tzw. triki negocjacyjne. Szkolenia prowadzone są przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie negocjacyjne. Nabyte na szkoleniu umiejętności, wdrożone w danej firmie, realnie podnoszą poziom skuteczności, chociażby w pertraktacjach z kontrahentami.

Inwestycja w swój biznes 
Szkolenia zamknięte i indywidualne z zakresu negocjacji w biznesie mają to do siebie, że ich program najczęściej jest dopasowany i adekwatny do danej specyfiki handlowej, jaka dotyczy adresata szkolenia. W praktyce nabyte umiejętności można wykorzystać w konkretnej działalności firmy, zarówno w kontakcie bezpośrednim, jak i pośrednim (np. poprzez Internet czy telefon).
 
Techniki negocjacyjne przydatne są np. w zawieraniu nowych kontraktów z kontrahentami i dostawcami. Tego typu umiejętności są także niezastąpione w budowaniu relacji z klientami i kształtowaniu wizerunku firmy w ich oczach. Są także podstawą w prowadzeniu skutecznych rozmów sprzedażowych, które coraz częściej będą kończyły się finalizacją umowy i obopólną korzyścią stron.
 
Umiejętność prowadzenia negocjacji sprawdzi się w negocjacjach wewnątrz firmy, służących rozwiązaniu wewnętrznych problemów i ewentualnych konfliktów oraz w określeniu stosunków między pracownikami. Co ciekawe, przyswojone na szkoleniu umiejętności negocjacji są przydatne także w życiu codziennym, niezwiązanym z działalnością zawodową. Pomagają lepiej „dogadać się” z bliskimi, a także w różnych, innych sytuacjach związanych z funkcjonowaniem w codzienności, np. przy kupnie samochodu czy przy staraniu się o podwyżkę.

 

 

< Wróć do Home