Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Szkolenia z obsługi klienta i call center

Napisz do nas

Szkolenia z obsługi klienta - jak mogą pomóc

Szkolenia z obsługi klienta cieszą się niesłabnącą popularnością. Wynika to z faktu, że niezależnie od rodzaju działalności, każda firma obsługuje klientów. Każdy podmiot sprzedający swoje produkty lub usługi ma do czynienia z klientem – nabywcą. W niektórych branżach kontakt z klientem jest sporadyczny, dla innych stanowi sens działalności. W obu przypadkach to klient utrzymuje biznes – płacąc za oferowane towary i usługi nadaje sens istnieniu firmy. W każdym przypadku konieczne jest posiadanie konkretnej wiedzy i umiejętności, żeby zdobyć i utrzymać klienta. Jak to zrobić? Na to pytanie odpowiadają specjaliści, prowadzący profesjonalne szkolenia.

Wiedza przekazywana na szkoleniu ma mocne, naukowe podstawy – psychologiczne i ekonomiczne. Ale do dobrej obsługi klienta nie wystarczy wiedza teoretyczna. Wiedzę trzeba umieć wykorzystać w praktyce. I tu rola szkoleń jest kluczowa. Każdy może przeczytać książkę ale już nie każdy będzie wiedział, co zrobić z wiedzą, którą zdobędzie. W trakcie profesjonalnych szkoleń uczestnicy dostają konkretne wskazówki, dotyczące np.:

● telefonicznej obsługi klienta (także telesprzedaży)

● obsługi trudnego klienta

● szkolenia z obsługi reklamacji

● negocjacji handlowych

● emisji głosu.

Dlaczego warto zdecydować się na szkolenie z obsługi klienta?

Na początku należy uświadomić sobie, że klient buduje swoje zdanie o firmie na podstawie różnych czynników. Może to być jakość oferowanych dóbr i usług albo konkurencyjna oferta, które są najbardziej wyeksponowane. Z tego powodu największe inwestycje firm koncentrują się wokół tych obszarów. Nie wszyscy pamiętają o „czynniku ludzkim” – relacji z klientem, tworzonej osobiście, drogą mailową lub telefoniczną.
Klient decyduje się na nawiązanie współpracy lub przedłużenie umowy, jeśli jest przekonany, że ma do czynienia z profesjonalistami. Aby mógł to poczuć, nie wystarczy profesjonalnie stworzona strona i bogata oferta. Sens temu wszystkiemu nadają ludzie, z którymi zetknie się w firmie. Życzliwość, cierpliwość i profesjonalizm pracowników, z którymi klient ma kontakt. Dzięki temu oferta wydaje się atrakcyjniejsza, a standardy działania firmy konkurencyjne. Nawet najlepszy produkt się nie obroni jeśli klient poczuje się zlekceważony.

Sposoby działania ludzi można uporządkować według określonych kryteriów. W większości przypadków możliwe będzie odniesienie się do różnych typów klientów. Należy jednak pamiętać, że komunikacja z drugim człowiekiem jest dynamiczna i często wymaga spontanicznych reakcji. Szkolenia z obsługi klienta pozwalają nabyć umiejętność reagowania na potrzeby klienta, również takiego, który nie wpisuje się w standardowe ramy. Dzięki temu firma jest w stanie zaspokoić potrzeby większej liczby klientów. Skutek jest taki, że poprawiają się wyniki finansowe firmy oraz jej wizerunek.

Szkolenia tego typu pomagają radzić sobie również z obsługą trudnego klienta. Każda firma styka się z klientami o specyficznych potrzebach, szczególnie wymagającymi, niewpisującymi się w standardowe ramy, nieprzewidywalnymi. Tu nie wystarczą dobre intencje i życzliwość pracowników. Nowoczesne szkolenia z obsługi klienta dają wskazówki, dzięki którym możliwe jest radzenie sobie w takich trudnych sytuacjach obsługowych.

Szkolenie z obsługi klienta - jak wybrać dobrą firmę? 

1. Kadra - W placówkach szkoleniowych najczęściej można spotkać osoby z ugruntowaną wiedzą teoretyczną. W przypadku szkoleń biznesowych idealnym specjalistą będzie jednak osoba, znająca temat również od strony praktycznej. Warto więc sprawdzić na stronie internetowej, czy interesująca nas firma rzeczywiście dysponuje kadrą, która podczas swojej kariery zawodowej miała okazję wykorzystać swoją wiedzę w praktyce.

2. Program odpowiadający na potrzeby pracowników firmy - Udając się na szkolenie z obsługi klienta, mamy jeden cel: poprawić komunikację z klientami, tym sam poprawiając wyniki przedsiębiorstwa. Najczęściej programy tego typu szkoleń są do siebie zbliżone warto więc zwrócić uwagę na szczegóły. Jeśli potrzebujemy szczególnej pomocy w telefonicznej obsłudze klienta lub w obsłudze reklamacji, zwróćmy uwagę właśnie na te elementy programu np. warto sprawdzić, ile godzin szkolenia będzie poświęconych temu konkretnemu zagadnieniu.

3. Certyfikat i materiały szkoleniowe - Profesjonalny ośrodek szkoleniowy zapewnia swoim klientom materiały wspomagające naukę. Podczas samych zajęć nierzadko wykorzystuje się również pomoce audio-wizualne, uatrakcyjniające kurs. Wybierając szkolenie, warto dowiedzieć się również, czy na koniec szkolenia otrzymamy certyfikat.

Dobre szkolenie zapewnia uczestnikom konkretne umiejętności i wiedzę o tym, jak zbudować długotrwałą relację z klientem oraz zapisać się pozytywnie w świadomości klientów, którzy korzystają z usług naszej firmy jednorazowo. Utrzymywanie wysokich standardów na tym polu możliwe jest tylko, jeśli kadra jest właściwie przeszkolona. Kontakt z klientem – z człowiekiem, który ma swoją historię i swoje potrzeby – jest bardzo specyficzną kwestią. Sama otwartość pracowników i dobre intencje często nie wystarczą. Szkolenia z obsługi klienta powodują, że kadra wie, co, i w jaki sposób, zrobić w każdym przypadku. Nawet w szczególnie wymagających sytuacjach (np. reklamacje, opóźniona dostawa), klient będzie czuł, że opiekuje się nim profesjonalna firma, która sprawnie rozwiąże jego problem. I zostanie lub wróci do tej właśnie firmy. Trudno o reklamę o takiej sile. Takie doświadczenia zbudują tylko odpowiednio przeszkoleni pracownicy.
Dziś szkolenia prowadzone są standardowo w sali szkoleniowej, ale także wersji on-line za pośrednictwem dedykowanych platform edukacyjno-wiedzowych.

< Wróć do Home