Doradzamy wybór najbardziej efektywnych modeli zarządzania w zakresie budowania zespołów oraz optymalnie funkcjonujących struktur organizacyjnych. Wspieramy systemy skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji klienta poprzez działania szkoleniowe, rozwojowe oraz outsourcing zarządzania i outsourcing funkcji.
Struktura organizacyjna określa co najmniej:
Regulamin organizacyjny – określa organy i jednostki operacyjne firmy, kompetencje każdej z nich, a także opis obowiązków w ramach organizacji.
Opisy stanowisk pracy – określające zakresy odpowiedzialności i uprawnień w ramach poszczególnych stanowisk, ich zależności z innymi wybranymi stanowiskami (przede wszystkim określenie podporządkowania służbowego) oraz wymagania wobec osób piastujących stanowiska.
Schemat organizacyjny – będący graficznym przedstawieniem struktury organizacyjnej.
Przygotowujemy struktury organizacyjne wg zasad:
Zasada jednolitości kierownictwa – posiadanie tylko jednego bezpośredniego przełożonego, który ma prawo wydawać pracownikowi polecenia i wobec którego jest on służbowo odpowiedzialny
Zasada dostosowania struktury do celów i strategii organizacji
Zasada dostosowania struktury do zewnętrznych warunków działania (np. charakteru rynku, rodzaju i grup klientów, rozległości terenu działania, stopnia dostępności różnego rodzaju usług dla biznesu, rodzaju i organizacji partnerów biznesowych itd.)
Zasada uwzględnienia w strukturze specyficznych cech działalności przedsiębiorstwa
Zasada minimalnej złożoności – dążenie do maksymalnej prostoty
Zasada zgodności zakresu uprawnień i odpowiedzialności – im większe zadania ma spełniać komórka, tym większe należy przyznać jej uprawnienia (kompetencje)
Zasada najlepszego wykorzystania potencjału ludzi
Chcesz poznać szczegóły
Napisz do nas