Szkolenia dla profesjonalnych konsultantów telefonicznych
Na rynku można spotkać podobne produkty i usługi, oferowane przez różne firmy. Jednak sami klienci coraz częściej decydują się na usługi konkretnej firmy z powodu obsługi klienta, która obecnie obejmuje nie tylko kontakt bezpośredni, ale również uwzględnia kontakt mailowy czy dotyczy rozmów z konsultantami. Większość tych zadań przypisuje się konsultantom telefonicznym, którzy ze względu na zakres kompetencji powinni regularnie korzystać ze specjalistycznych szkoleń.
Zespół trenerów współpracujących z CC Training to zespół profesjonalistów, którzy doskonale znają specyfikę pracy w call center. Trenerzy regularnie organizują szkolenia telemarketingu, w czasie których istotna staje się telefoniczna obsługa klienta. Szkolenie tego rodzaju jest szkoleniem praktycznym, skierowanym zarówno do specjalistów pracujących już w zawodzie, jak i do osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową w call center. W czasie szkolenia uczestnicy mogą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne czy umiejętność radzenia sobie z trudnym klientem. Tematyka organizowanych szkoleń jest bardzo szeroka, przy czym mogą one być organizowane jako szkolenia otwarte lub zamknięte, których tematyka dopasowana jest do konkretnych potrzeb zlecających. Takimi szkoleniami mogą być szkolenia sprzedaży czy szkolenia negocjacje, które są przydatne w wielu firmach. Umiejętność prowadzenia rozmowy sprzedażowej wraz z umiejętnością przedstawiania odpowiednich argumentów czy też negocjowaniem warunków transakcji przydają się zarówno sprzedawcom telefonicznym, jak i przedstawicielom handlowym, mającym kontakt bezpośredni z klientami, także biznesowymi.
Szkolenie komunikacja także jako szkolenie szyte na miarę
Większość szkoleń, organizowanych przez CC Training, to szkolenia otwarte, z których mogą korzystać pracownicy telefonicznych działów obsługi klienta, działów sprzedaży, ale również konsultanci telefoniczni pracujący w call center. Z myślą o tej grupie zawodowej organizowane są specjalne szkolenia telemarketingu, w czasie których konsultanci telefoniczni uczą się, jak pracować ze skryptem sprzedażowym oraz w jaki sposób reagować na obiekcje klienta. Szkolenia sprzedaży telefonicznej powinny być dostosowane do potrzeb i specyfiki danej branży, w której realizowane są projekty sprzedażowe. Oczywiście część umiejętności sprzedażowych, jakie w czasie szkolenia przyswajają sobie pracownicy działu telemarketingu, to wiedza uniwersalna. Jednak spora część firm, oferujących usługi czy produkty specjalistyczne, oczekuje, że wiedzę zdobytą w czasie szkolenia telemarketingowego czy sprzedaży przez telefon uczestnicy będą mogli zastosować w praktyce. Szkolenia sprzedażowe szyte na miarę są więc szkoleniami tworzonymi w oparciu o oczekiwania zleceniodawców z uwzględnieniem specyfiki produktów, które sprzedają. Dodatkowym elementem szkoleń dla konsultantów telefonicznych jest również możliwość tworzenia skryptów rozmów sprzedażowych oraz trening polegający na prowadzeniu rozmów sprzedażowych ze wsparciem trenerów, oparty na zastosowaniu umiejętności komunikacyjnych konsultantów.
Negocjacje i komunikacja siłą działów obsługi klienta
Bez względu na to, czy praca z klientem jest pracą opartą na kontakcie telefonicznym, czy też dotyczy pracowników działów obsługi klienta, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, to jako praca wymaga zastosowania wielu umiejętności miękkich. Ważna jest empatia, umiejętność radzenia sobie ze stresem, ale również umiejętność przyjmowania krytyki ze strony klienta. W tym przypadku szkolenie z obsługi reklamacji może dostarczyć cennej wiedzy, niezbędnej w wykonywaniu obowiązków. Każdy z wymienionych aspektów codziennych kontaktów z klientem może również być tematem szkolenia Negocjacje z klientem, który podpisuje umowę na usługi, można połączyć ze sprzedażą dodatkowych usług, bowiem tematyka szkoleń dla pracowników call center oraz działów obsługi klienta daje również konkretne narzędzia i umiejętności z wielu dziedzin, które pracownicy mogą wykorzystać w codziennej pracy.
Szkolenie z Telemarketingu
Podstawą pracy dla konsultantów telefonicznych jest niewątpliwie szkolenie komunikacja. To od umiejętności odpowiedniego reagowania na pytania, zadawane przez klienta, ale również od radzenia sobie z klientem trudnym zależy, jak będą się układać kontakty pomiędzy klientem a firmą. Firmy z profesjonalnym call center, które może być ograniczone do zaledwie kilku osób pracujących w dziale obsługi klienta odpowiedzialnym za kontakty telefoniczne i mailowe, doskonale wiedzą, że to właśnie ten dział jest swoistą wizytówką firmy. Dlatego poszerzanie kompetencji pracowników call center z wykorzystaniem profesjonalnych szkoleń jest inwestycją, która w krótkim czasie przynosi realne korzyści dla firmy oraz dla klientów. Sama firma zyskuje profesjonalnego pracownika, którego działania skierowane są do klienta.