Nowe regulacje w sektorze e-commerce oraz w handlu elektronicznym
< Wróć do bloku "Szkolenia zamknięte, Szkolenia online"
Nowe regulacje w sektorze e-commerce oraz w handlu elektronicznym: szkolenia prawo, szkolenia e-commerce, szkolenia B2C, szkolenie sprzedaż przez internet.
Poprzedni stan prawny i zmiany, które weszły w życie w dniu 25.12.2014 r.
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
- ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny
- ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
- uchwalenie ustawy o prawach konsumenta, dokonującej implementacji dyrektywy 2011/83/UE w sprawie praw konsumenta
Kluczowe znaczenie ustawy o prawach konsumenta dla branży e-commerce - zmiany dotyczące umów zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa
- Umowy wyłączone z zakresu zastosowania ustawy o prawach konsumenta
- Umowy wyłączone z zakresu zastosowania prawa odstąpienia od umowy sprzedaży
- Zmodyfikowane definicje: konsument, umowa zawarta na odległość, umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, trwały nośnik
- Nowe obowiązki informacyjne, nowa forma udzielania informacji
- Szczególne obowiązki dotyczące umów zawieranych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej nakładających na konsumenta obowiązek zapłaty
- Obowiązek uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności
- Obowiązek wydania konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy
- Zmiany w prawie odstąpienia od umowy przez konsumenta: termin, forma, możliwość skorzystania z formularza odstąpienia od umowy
- Skutki odstąpienia od umowy: zasady zwrotu świadczeń, zasady ponoszenia kosztów zwrotu świadczeń
Zapisz się już dziś!Polecamy również szkolenie:Prawo konsumenckie w call/ contact center - zastosowanie i praktyczne warsztaty
< Wróć do Home